Levering

Levering sker med GLS, Link eller Postnord, hvor du enten kan vælge levering til pakkeshop eller privatlevering.

Leveringstiden i Danmark er typisk 1-2 hverdage. Alle vores pakker er forsikret og med track & trace-nummer.

Du vil modtage en mail med tracking informationerne, når din pakke er sendt, således at du selv kan spore din pakke. Hvis du har brug for hjælp til online bestilling, så send os en mail på customerservice@custommade.dk.

Retur

Vi accepterer returneringer indenfor 14 dage efter du har modtaget din pakke. 
Eventuel returnering skal du selv betale. Husk at få en kvittering eller tag et billede af din returlabel, så pakken altid kan spores. Din returret løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere varer bestilt i én ordre, men leveres separat, eller et produkt, der kommer i flere partier, kører perioden fra modtagelsen af det sidste produkt. Du må kun håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes kvalitet og egenskaber. For at udøve fortrydelsesretten, bør du sende en utvetydig erklæring via e-mail inden for 14 dage efter modtagelsen af varen.

Hvis du fortryder dit køb, skal varerne returneres til: 

CUSTOMMADE A/S
c/o Link Logistics
Vallensbaekvej 51-53
2605 Broendby
Denmark 

Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken / varerne, indtil vi modtager den. 

Vigtigt: Vi forventer, at du så hurtigt som muligt returnerer pakken / varerne, efter du har givet meddelelse herom, og du skal returnere dem inden for 14 dage.

Bemærk:
Det er ikke muligt at aflevere pakker personligt på overstående adresse.

Vi modtager ikke pakker sendt med DAO eller som skal afhentes i pakkeshops m.m.

Sådan returnerer du: 

  1. Læg de produkter som skal returneres i kassen – brug gerne den kasse det ankom i.

  2. Udfyld returnoten og vedlæg den i kassen med de produkter, som skal sendes retur.

  3. Husk at få kvitteringen eller at tage et billede af din label, så pakken kan spores.

    Vi behandler returneringer indenfor 14 dage efter vi har modtaget pakken hos os. Vi sender først en mail ud, når pengene er refunderet til din konto. Vær opmærksom på, at vi kun accepterer returvarer, som er ubrugte og har hangtag. Fodtøj samt accessories skal returneres med original emballage og med dustbag. Hvis du har brug for hjælp til din returnering, så ring til os på 35 82 30 00 eller send os en mail på customerservice@custommade.dk.

Dokumentation af dit køb og returneringsformular

Du skal udfylde og vedlægge retursedlen eller anden dokumentation for dit køb. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får udbetalt det beløb tilbage, du har betalt til os ved købet. Beløbet overføres altid til samme betalingsmiddel som du har betalt for købet. Har du for eksempel betalt med kort, udbetales købesummen til betalingskort, du brugte til køb.

Bemærk: Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis produktet er forringet, fordi:

- Du har faktisk taget varen i brug

- Den er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for den

- Du har håndteret varen på anden måde end var nødvendig for, at du kan bestemme egenskaber og kvalitet.

Fortrydelsesret ved brugte varer

Der er 14 dages fortrydelsesret for varer, som du har taget i brug. Hvis varen er blevet brugt kan den fortsat returneres under fortrydelsesretten. Som forbruger må man i princippet kun tage varen i øjesyn, altså afprøve sit køb som i en fysisk forretning. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Er varen brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Det er forbrugeren som skal betale for en evt. værdiforringelse og den værdi fastsættes efter, hvad vi kan få for den i et videre salg.

Reklamation - hvis der er noget galt med produktet

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel regler. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, at du enten kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal kontakte os inden rimelig tid

Du skal reklamere inden "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til: customerservice@custommade.dk. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner.

Produktet skal sendes til:

CUSTOMMADE A/S
c/o Link Logistics
Vallensbaekvej 51-53
2605 Broendby
Denmark 
Email: customerservice@custommade.dk

Ved begrundet klare refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen tilbage til os. Ellers skal du afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger for returnering af varen efter undersøgelsen. Husk at varen altid skal være i god emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken / varer op til vores modtagelse. Så behold postkvittering og tracking nummer.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD eller lignende.

Der er i Januar 2016 vedtaget ny lovgivning ift. forbrugerklageloven. I tilfælde af reklamation eller andet vil vi altid hjælpe. I tilfælde af at parterne ikke kan blive enige, henviser vi til EU kommisionens hjemmeside - Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/